2013. február 7., csütörtök

Beszédészlelés, beszédértés


Figyelj csak! Azt szeretném tőled megkérdezni, hogy neked ma milyen napod van? Szomorú napod van vagy mosolygós? Na, meséld el, hogy miért van mosolygós napod? 
- Mert ma minden jól ment. 
- Minden jól sikerült. Például? 
- Gyorsan felöltöztem, fogat mostam.
- Anya megdicsért. Az idő is szép.
(A mosolygós kép felkerül a tükörre.) 
- Kíváncsi vagyok arra, hogy  mi jut eszedbe arról, ha azt mondom, hogy mese? Gyűjtsünk szavakat a mesével kapcsolatban! Amit kitalálsz, azt leírom. 
- Mesebeli kisemberek, az anya mesét olvas nekem, a mesétől elalszom.
- Meseszereplők eszedbe jutnak a mesével kapcsolatban? Valami kedvenc? Mondjál nekem egy-kettőt!
- Tappancs.
- Tappancs, ő kicsoda?
- Egy nyuszi. 








Ingyenes beszédszűrés.



2. osztályos kisfiú beszédpercepciós fejlesztése az iskolában, fejlesztő foglalkozás keretében.
A beszédfejlesztés a fejlesztő foglalkozásoknak egy nagyon fontos részét teszi ki. Ezeket a célzott feladatokat azoknál a gyerekeknél alkalmazzuk elsősorban, akiknek a beszédmegértésében elmaradások vagy zavarok tapasztalhatók, de nagy szeretettel használjuk az egyébként elmaradást nem mutató gyerekeknek a szókincsfejlesztésében, beszédfejlesztésében is. Ez egy nagyon nagy türelmet és sok munkát igénylő feladat. A programot meghatározott terv szerint állítjuk össze, a gyereknek az elmaradásához igazítva. Az órai munka akkor lesz igazán eredményes, hogyha az iskolai foglalkozás az otthoni, szülő által végzett gyakorlással is kiegészül és a szülők bevonásával történik.


Hasznos könyvek otthoni fejlesztéshez is:
László M. Ágnes: Beszédértés
László M. Ágnes: Beszédészlelés (CD - melléklettel)
Dr. Gósy Mária: A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése óvodásoknak
Dr. Gósy Mária: A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése iskolásoknak


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése